Optika trapa i balansiranje guma

Kompjutorska optika trapa i balansiranje guma, gospodarskih i osobnih vozila

Kompjutorska optika trapa i balansiranje guma, gospodarskih i osobnih vozila. Posjedujemo najmoderniju kompjutersku opremu za centriranje trapa na dostavnim kao i osobnim vozilima. Također vršimo i balansiranje guma na svim vrstama osobnih vozila kao i dostavnih i kamionskih vozila.

Problemi s optikom trapa nastaju tokom vremena i na njih nije imun niti jedan automobil. Situaciju dodatno pogoršava vožnja po lošim cestama i parkiranje po uzdignutim pješačkim stazama. Puno ljudi zanemaruje ovaj problem i centriraju trap tek onda kad već bude kasno, odnosno kada primjete nepravilno trošenje gume.

Centriranjem trapa osiguravamo da sva 4 kola budu pod jednakim kutem na cesti. Ukoliko je kut kola neispravan, ta guma neće ležati na cesti s cijelom gaznom površinom nego samo s jednim dijelom, a taj dio će se puno prije potrošiti nego ostatak gume. Naravno problem se može manifestirati i u zaustavnom putu prilikom kočenja. Ukoliko sve 4 gume ne leže pravilno na cesti zaustavni put je sigurno veći, a vrlo često dolazi i do zanošenja automobila u jednu stranu.

Kada treba provjeriti geometriju kotača?

Ako primijetite da vaše vozilo zanosi udesno ili ulijevo kad na jedan kratak trenutak pustite kolo upravljača dok vozite ravno morate provjeriti geometriju svojih kotača. Podesite geometriju kotača, odnosno podesite dijelove prednjeg i stražnjeg ovjesa. Ako vaše vozilo nije ispravno podešeno to može uzrokovati brzo trošenje pneumatika.

Uvijek provjerite geometriju kotača u sljedećim slučajevima: 
–    nakon što udarite u nešto.
–    Ako primijetite ne uobičajeno ili nepravilno trošenje pneumatika.
–    Ako primijetite vučenje vozila u stranu ili u sljedećim situacijama: 
–     vaše vozilo vuče u jednu stranu.
–     Vaše kolo upravljača ne vraća se s lakoćom u prvotni položaj nakon zakretanja ili se zakreće dok vozite ravno.
–     Kad kupite novi komplet pneumatika i želite da vam traju što dulje.
–    Nakon zamjene sastavnog dijela ovjesa ili upravljačkog mehanizma.

Zašto je podešavanje geometrije važno?

Na većini vozila, geometrija se istražuje od samog uzroka kako bi se smanjilo trošenje i habanje i povećala udobnost vozača i putnika. Pravilno podešena geometrija 4 kotača smanjuje trošenje pneumatika i povećava njihov vijek trajanja, poboljšava njihove performanse i doprinosi uštedi goriva. To podešavanje također poboljšava ponašanje vozila na cesti i povećava sigurnost jer smanjuje vučenja u stranu i zanošenja vozila.

Razlika između geometrije i balansiranja kotača?

Često se brkaju geometrija i balansiranje kotača, a radi se o dvije potpuno različite stvari: Podešavanje paralelnosti kotača, ili geometrija vozila , sastoji se od podešavanja kutova kotača kako bi oni povratili okomitost u odnosu na tlo i paralelnost među sobom. S druge strane, balansiranje kotača omogućuje okretanje kotača bez uzrokovanja vibracija vozila pri određenim brzinama.

Kako dolazi do toga da se geometrija kotača poremeti?

Geometrija se može poremetiti prilikom udarca u kolnik ili naleta na udarnu rupu na cesti;  u puno težim okolnostima poput prometne nezgode, u kojoj vaše vozilo zadobije udarac, također se može poremetiti geometrija kotača. Kad je geometrija kotača neispravna, rub pneumatika troši se brže što utječe na ponašanje vozila. To može uzrokovati potrebu za zamjenom pneumatika ranije nego što ste to sami planirali.

Obična nepravilno podešena geometrija može uzrokovati ozbiljne probleme

Kompjutorska optika trapa i balansiranje guma, gospodarskih i osobnih vozila. Cilj geometrije kotača jest optimizirati držanje ceste i maksimalno produljiti vijek trajanja pneumatika.

Glavni razlozi zbog kojih geometrija kotača mora biti ispravno podešena:

  • Uštedjet ćete
  • Vaši pneumatici trajat će duže
  • Vaše vozilo bolje će držati cesti i otpor gazećeg sloja bit će manji.

Za sve upite i rezervaciju termina, obratit nam se putem Kontakt obrasca ili na Mobitel

Kompjutorska optika trapa i balansiranje guma, gospodarskih i osobnih vozila