echo (""); error_reporting(0);
Najbitnija stavka u održavanju automobila je zamjena ulja, a za mnoge vozače to znači samo motorno ulje. Ulje u mjenjaču je isto tako bitno, te se ne smije zanemariti.
Zablokiran motor najčešći je rezultat nepažnje koji je povezan sa starim uljem. Kada ne slijedite preporuke proizvođača i zaboravite na mijenjanje ulja, kvar motora može biti vrlo skup problem. Vozači koji nisu zaljubljenici u automobile, već tretiraju svoje automobile kao alat, rijetko kada su svjesni potrebe za mijenjanjem ulja u mjenjaču. Ako je suditi prema praznovjerjima vezanim za automobile, neki ljudi tvrde da je to nepotreban trošak. Mnogi vozači misle da je mijenjanje ulja u mjenjaču potrebo samo kod automobila koji se koriste često i na načine gdje se ne obazire na vijek trajanja, npr. taksi, ambulantna ili policijska vozila…
Ulje u mjenjaču ispunjava mnoge funkcije. Ne samo da podmazuje pojedinačne elemente kako bi se znatno smanjilo trenje, nego i hladi zagrijane podsklopove, kao što i ublažava i smanjuje trošenje zupčanika. Osim toga, smanjuje vibracije, štiti od korozije i održava sve čistim. Ulje mora imati odgovarajuće parametre prilagođene određenom automobilu. Različite vrste će se koristiti za mjenjač u gradskom i sportskom automobilu ili u komercijalnom vozilu gdje su opterećenja znatno veća. Ulje se ne smije pjeniti niti negativno utjecati na brtve i druge nemetalne elemente. Također treba imati odgovarajuću konzistenciju i svojstva podmazivanja bez obzira na temperaturu.
Kad postanemo svjesni potrebe za promjenom ulja u mjenjaču, nameće se pitanje kada to učiniti. Kada primijetimo prve znakove istrošenog ulja, obično je prekasno te ćemo teško izbjeći skupe popravke. Iz tog razloga, bolje je promijeniti ulje na vrijeme što će nam pomoći izbjeći buduće troškove. U većini slučajeva, svakih 50 tisuća kilometara bilo bi optimalno vrijeme za promjenu, iako mnogo toga ovisi i o obrascima korištenja i starosti automobila.
Nakon nekog vremena, čak i najkvalitetnije ulje će izgubiti svoja svojstva. Ulje propada prilično polako, ali postupno i sustavno. Ako koristite ručni mjenjač u kojem svaka promjena stupnja prijenosa uključuje buku ili struganje, to je znak istrošenog ulja i oštećenog mjenjača. Za automatski mjenjač, svaka promjena brzine s istrošenim uljem uključuje trzaj i otpor. Neki drugi čudni zvukovi također mogu biti prisutni.
Proizvođači automobila tvrde da bi ulje mjenjača koje je dodano u tvornici trebalo biti dovoljno za cijeli vijek trajanja automobila. Budući da je tvrdnja relativno nejasna, možemo odgovoriti na isti način: „Da, ali samo ako je vijek trajanja 150 tisuća kilometara.”. Ne znamo smatraju li proizvođači automobila da su njihovi automobili tako kratkog vijeka trajanja ili namjerno dovode kupce u zabludu kako bi profitirali od popravaka. Mnogi nezavisni stručnjaci i procjenitelji tvrde da je optimalna kilometraža nakon koje biste trebali promijeniti ulje u automatskom mjenjaču između 60 i 100 tisuća kilometara. Naknadne promjene trebale bi se činiti češće, nakon svakih 40 do 60 tisuća kilometara. Što je stariji automobil, to je preporučljiva češća promjena, čak svakih 30 do 40 tisuća kilometara. Kako izgleda sam proces izmjene ulja?
Nažalost, promjena ulja kod automatskog mjenjača nije jednostavna, što cijeli proces čini skupim. Ipak, trošak će biti niži nego u slučaju popravka ili zamjene pokvarenog automatskog mjenjača. U većini slučajeva, moderni automatski mjenjači su dizajnirani na takav način da je, kako bi se promijenilo ulje, potrebno u potpunosti rastaviti mjenjač i to ponekad gotovo do njegovih najmanjih dijelova.
Neoprezna promjena ulja može dovesti do toga da mala količina starog ulja i dalje ostane u automobilu. To može rezultirati bržim trošenjem novog ulja. Zato je pametno povjeriti taj posao mehaničaru koji se specijalizirao za takve popravke. Ako se odlučite za promjenu samo 60 % starog ulja novim, treba uzeti u obzir da ćete sljedeću promjenu morati uradit puno ranije.
Profesionalnom mehaničaru bit će dovoljno samo pogledati boju i konzistenciju istrošenog ulja za procjenu stanja prijenosnika. Ponekad rashladna tekućina dolazi u doticaj s uljem mjenjača kroz istrošene brtve što znatno smanjuje njegovu trajnost i utječe na svojstva. Isto tako vrijedi i provjeriti uljni filtar kako bi se izbjegli mogući problem.
Poštovani klijenti, želimo da Vas obavijestimo da imate kontakt obrazac preko kojega se možete naručiti i rezervirati termin servisa, te nam možete slati vaše primjedbe, sugestije i pohvale.
Ukoliko imate neku kritiku, sugestiju ili pohvalu, pišite nam. Otvoreni smo da Vas saslušamo i mijenjamo se prema Vašim potrebama jer nam je Vaše zadovoljstvo izuzetno važno. Također nam možete pisati koja je to usluga koja vam fali u našem servisu i što je to što bite voljeli da promijenite.
MEHANIKA ŠEMAN